W zasobach polskiego Internetu funkcjonuje prawie 2,5 miliona domen. W ostatnich miesiącach 2013 roku dziennie powstawało ich prawie 3 tysiące. Oczywiście wszystkie strony internetowe znajdują się przestrzeni wśród światowych zasobów. Ma to kolosalne znaczenie dla prowadzenia działalności e-commerce. Sama obecność w sieci nie daje wielkich szans na dotarcie do użytkowników. Łatwiej trafić szóstkę w totolotku niż przypadkowo trafić do klienta zainteresowanego konkretną ofertą. Jeden z ekspertów w dziedzinie marketingu w sieci stwierdził nawet, że posiadanie sklepu internetowego, który nie jest aktywnie promowany, jest podobne do postawienia budki z hot-dogami na pustyni. Nie można wykluczyć, że ktoś tam trafi, jednak szanse na to są w praktyce minimalne. Marketing w Internecie opiera się bardzo konkretnych założeniach. Klasyczna reklama na innych stronach jest zbyt droga, aby na niej opierać działania promocyjne. Wiadomo, że internauci wchodzą jedynie na te witryny, które zaproponuje im wyszukiwarka. W Polsce 95 procent użytkowników korzysta z Google. Jeżeli robot tej wyszukiwarki nie będzie uznawał strony za wartościową z punktu widzenia słów kluczowych wybranych przez szukającego, to staje się ona niewidoczna. Pozycjonowanie stron jest podstawą działań promocyjnych w sieci. Do tego dochodzą jeszcze kampanie promocyjne, w których płaci się za wejście na stronę. Linki Google AdWords pozwalają dodatkowo zwiększyć widzialność witryny. Sztuka wyróżnienia się jest podstawą prowadzenia biznesu w Internecie.